Ferrari-FXX-K-Evo

Amir Mohammad Amir Mohammad Amir Mohammad · 1402/10/27 11:31 · خواندن 3 دقیقه

مطلب رو کامل بخون⇐

ابرخودروی خاص و انحصاری فراری FXX-K Evo در فینال سری مسابقات فراری‌های XX سال ۲۰۱۷، رونمایی شد.

https://uploadkon.ir/uploads/e2de17_24Ferrari-FXX-K-Evo.jpg

جدیدترین عضو خانواده‌ی ویژه‌ی XX فراری، مدل FXX-K Evo در پیست موجلو (Mugello) رونمایی شد. Evo FXX-K علاوه بر تولید بسیار محدود یک مدل مستقل، به‌صورت پکیج بهینه‌سازی برای دیگر مدل‌های لافراری XX نیز در دسترس خواهد بود.

برنامه XX فراری در سال ۲۰۰۵ به منظور تولید خودروهای مخصوص با تولید بسیار محدود کلید خورد؛ خودروهای حاصل از این برنامه، نقش مهمی در روند تحقیق و توسعه دیگر مدل‌های این شرکت ایتالیایی خواهند داشت. مانند مدل‌های قبلی در برنامه‌ی XX فراری همچون FXX و 599 XX، مدل FXX-K Evo نیز حاصل دانش تیم مهندسی فراری در مسابقات جهانی مانند فرمول یک، GT3، GTE و Chanllenge  است. FXX-K Evo مانند برادران بزرگ‌ترش، فقط مخصوص مسابقه در پیست ساخته شده است؛ البته مدل‌های XX فراری فقط مجاز به ورود سری مسابقات ویژه‌ی فراری هستند و در دیگر مسابقات شرکت نخواهند کرد؛ این مسابقات، شامل گروهی بسیار اندکی از مشتریان فراری می‌شود.

اولین قدم در طراحی FXX-K  Evo، کاهش وزن خودرو بود. با کمک تیم فرمول یک فراری و استفاده از مواد جدید در فرآیند ساخت فیبر کربن، FXX-K Evo با وجود داشتن باله‌ی بزرگ و ثابت، از مدل‌های قبلی XX سبک‌تر است. در طراحی آیرودینامیک FXX-K Evo از شبیه‌سازی دینامیک سیال کامپیوتری (CFD) و تونل باد استفاده شده است تا نیروی رو به پایینی مشابه خودروهای سری مسابقات GT3 و GTE داشته باشد.

https://uploadkon.ir/uploads/a7e417_24Ferrari-FXX-K-Evo-.jpeg

شیار جانبی کنار گلگیرها بزرگ‌تر شده است و سپرهای جلو و کف خودرو کاملا بازطراحی شده‌اند. تیم مهندسی فراری برای همسو کردن عملکرد کلی با تغییرات بدنه و وزن سبک، تغییرات کوچکی هم در سیستم تعلیق FXX-K Evo داده‌ است. علاوه بر این، به منظور جلوگیری از داغ شدن ترمزها، دریچه‌های هوای جلو تغییراتی به خود دیده‌اند. تمام این تغییرات نه‌تنها افزایش وزنی به همراه ندارند، بلکه FXX-K Evo را از FXX K با وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم سبک‌تر کرده‌اند؛ البته وزن دقیق FXX-K Evo اعلام نشده است.

در کابین، تیم طراحی فراری با فرمان جدید الهام گرفته‌شده از خودروی فرمول یک و پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت آن و استفاده از سیستم بازیابی انرژی جنبشی (KERS) پرکار بوده است. نمایشگر سمت راست راننده که به دوربین عقب خودرو متصل است، با نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۵ اینچی تعویض شده است. سیستم جدید تلمتری نیز با نمایش دقیق‌تر و بهتر اطلاعات فنی و البته نمایش وضعیت سیستم KERS، در اختیار راننده قرار دارد.

https://uploadkon.ir/uploads/3fba17_24-ferrari-fxx-k-evo-.jpg

تیم مهندسی فراری، با تست میدانی FXX-K Evo در ۱۵ هزار کیلومتر و تست پیش‌تولید در پنج هزار کیلومتر از عملکرد آن مطمئن شد. قلب تپنده‌ی FXX-K Evo را یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل با قدرت ۸۶۰ اسب بخار در دور موتور ۹۲۰۰ و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور موتور ۶۵۰۰ تشکیل می‌دهد. این پیشرانه در کنار یک موتور الکتریکی با توان خروجی ۱۸۰ اسب بخار قرار گرفته است تا دست‌یابی به حداکثر قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ممکن شود.

«برای دانلود تصاویر با کیفیت اصلی بر روی لینک کلیک کنید»

ممنون که وقتتان را به ما دادید❤️❤️❤️